För de flesta ärenden får du ladda ned en blankett, fylla i och skicka in med vanlig post.
Vi erbjuder också e-tjänster, flera av dem inom områdena Förskola och skola respektive Bygga, bo och miljö.
Vår e-tjänsteportal fungerar i de flesta webbläsare, dock ej Internet Explorer.

Kulturskolan firade Knivsta 20 år på Dansens dag 29 april

Vilken upplevelse det blev när Kulturskolan firade Årets Dansens dag lördag den 29 april! Med anledning av kommunens 20-årsjubileum fylldes CIK med dans och livemusik på temat jazz. Kulturskolans elever sjöng och dansade inför en riktig storpublik - med åskådare utspridda över tre våningar.

Mitt i CIK-huset, på det öppna så kallade Torget, tog Kulturskolans orkestrar ton och framträdde till låtar av Duke Ellington och Woody Herman – musik med känsla av 1930-tal och tidigt 40-tal. Framträdandet var helt kostnadsfritt och lockade många besökare. Publik samlades på de olika våningsplanen och huset fullkomligt fylldes med musik.

Kulturskolans dansgrupper kompletterade med dans och det blev en härlig stämning, med både gamla och unga i publiken.

- Att visa Kulturskolans dans- och orkesterverksamhet på Torget på CIK för kulturupplevelser tillgängliga för många. Tanken var att besökare i huset som inte planerat att komma på evenemanget skulle råka höra och se oss och spontant få en kulturupplevelse. Att det också kom väldigt många som faktiskt planerat besöket är vi jätteglada för. Det blev ett fantastiskt firande av både Dansens dag och att kommunen fyller 20 år, sa Lena Malmborg, kulturskolechef i Knivsta kommun.

Framträdande på CIK under dansens dag, barn dansar

Sidan uppdaterades: 10 maj 2023