Du är på väg till Knivsta växer - kommunens webbplats för stadsbyggnad och samhällsutveckling.

Du är på väg till vår näringslivswebbplats. Här hittar du allt om näringsliv i Knivsta – från etableringsmöjligheter till företagarnätverk.

Du är på väg till kommunens karriärwebbplats Jobba i Knivsta.
Se vad vi erbjuder!

1.0

Du är på väg till Knivsta biblioteks webbplats. Du kommer att lämna webbplatsen för Knivsta kommun.

Du är på väg till webbplatsen för Hälsohuset -

kommunens sim- och träningscenter.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta Centrum för idrott och kultur (CIK). Du kommer att lämna

Knivsta kommuns webbplats.

Du är på väg till Kommunala skolwebben - webbplatsen för Knivstas kommunala förskolor och skolor.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta kulturskola.

Du är på väg till webbplatsen för Sjögrenska gymnasiet.

Kontakta oss via Kontaktcenter eller nyttja vår självservice

Välkommen till Självservice!

Välj e-tjänster eller blanketter för att utföra ditt ärende till kommunen.
För de flesta ärenden får du ladda ned en blankett, fylla i och skicka in med vanlig post.
Vi erbjuder också e-tjänster, flera av dem inom områdena Förskola och skola respektive Bygga, bo och miljö.
Vår e-tjänsteportal fungerar i de flesta webbläsare, dock ej Internet Explorer.

Välkommen att lyssna på Knivsta.se

Sök på webbplatsen

På lättläst svenska

Just nu sprids viruset corona över hela världen.

Corona orsakar en sjukdom som heter covid-19.

Nu är många i Sverige vaccinerade mot sjukdomen.

Sjukdomen kan vara farlig
för äldre personer
och för personer som redan är sjuka.

Alla behöver hjälpas åt
att minska risken
för att corona sprids.

Stanna hemma
om du känner dig sjuk

Har du något av de här symtomen
ska du stanna hemma från skolan eller jobbet.

Även om symtomen är milda.

  • Ont i halsen
  • Hosta
  • Problem med dina luftvägar
  • Feber

Du ska också låta bli att gå till
bibliotek eller andra platser
där det är många människor.

Testa dig för covid-19

När du har symtom ska du testa dig för covid-19.

Då vet du om du är sjuk
och riskerar att smitta andra.

Vaccinera dig mot covid-19

Du kan vaccinera dig mot covid-19.

Det hjälper din kropp
att skydda sig mot covid-19.

Läs mer om covid-19
och om att vaccinera dig
och testa dig

Klicka här så hittar du lättläst information från Folkhälso-myndigheten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Har du frågor om covid-19?

Ring telefon-nummer 113 13,
Sveriges nationella informationsnummer.

Politik och organisation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du skickar in dina synpunkter – du hjälper oss i vårt arbete med att utveckla webbplatsen.

Sidan uppdaterades: 28 september 2021