Avsändare logga

Varumärkesstrategi

Här kan du ta del av vår varumärkesstrategi, med beskrivningar av hur Knivsta kommuns varumärken ska förhålla sig till varandra för att skapa tydlighet om oss som avsändare.

Varumärkesstatus

xxxxx

Varumärkesarkitektur

Modervarumärke

Alla verksamheter som omfattas av huvudregeln om ett (1) gemensamt varumärke för Knivsta kommun, ska använda Knivsta kommun som avsändare i alla kanaler.

Att sluta upp bakom varumärket Knivsta kommun innebär:

  • Gemensamt varumärke
  • Gemensam värdegrund
  • Gemensam logotyp
  • Gemensam visuell identitet

Fristånde varumärke med garant

De verksamheter som vi gör undantag för byggs som fristående varumärken med Knivsta kommuns logotyp som garant.

Det innebär att verksamheterna har:

  • Eget varumärkesnamn
  • Egen logotyp
  • I vissa fall egen varumärkesplattform som harmonierar med kommunens (bolagen)
  • Egen visuell identitet
  • Knivsta kommuns logotyp som garant

Namnstrategi

xxxxxx