För de flesta ärenden får du ladda ned en blankett, fylla i och skicka in med vanlig post.
Vi erbjuder också e-tjänster, flera av dem inom områdena Förskola och skola respektive Bygga, bo och miljö.
Vår e-tjänsteportal fungerar i de flesta webbläsare, dock ej Internet Explorer.

Knivstaloppet 2023 - vilken stämning!

Perfekt väder, taggade löpare och värdiga vinnare utmärkte jubileumsevenemanget Knivstaloppet 2023, som gick av stapeln klockan 11.00 på lördagen. Söndag 21 maj arrangerades Lilla Knivstaloppet för de yngsta.

Som en del av 20-årsjubiléet arrangerades Knivstas eget löplopp Knivstaloppet för första gången. Och vilken folkfest det blev! Taggade löpare, ett strålande väder och en underskön knivstanatur längs sträckorna satte pricken över i på loppet.

Klockan 11.00 på lördagen gick startskottet för de 140 deltagarna, som i anmälan kunde välja mellan de tre distanserna 5 kilometer, 10 kilometer och jubileumssträckan 20 kilometer - en kilometer för varje år som Knivsta kommun funnits!

Stämningen var minst sagt på topp både vid starten och vid mål, med kommunens fritidschef Catrine Wermelin som engagerad konferencier. Längs med sträckorna var det vätskekontroller med musik som extra pepp.

- Det var otroligt roligt att få arrangera ett sådant här lopp och det är helt fantastiskt vilket engagemang det har varit. Våra samarbetspartners har hjälpt till på alla möjliga sätt - Långhundra IF har exempelvis snitslat banan, Knivsta IK ställde upp med funktionärer Knivsta Cykelklubb cyklade sträckorna i förväg och och följde också löparna med cykel under loppets gång för att kunna rycka in vid behov, säger Catrin Wermelin.

- Stort tack till alla som deltog och inte minst ett jättestort grattis till pristagarna! Jag vill också lyfta också på hatten till alla funktionärer och personer runt evenemanget och marknaden som gjort detta fantastiskt fina lopp möjligt. Hoppas ni vill vara med nästa år igen!

Se mer om Knivstaloppet och ta del av resultatlistorna

Startbild Knivstaloppet

Vid starten!

Startskylt
Startbild

Uppvärmning på utescenen! Fritidschef Catrine Wermelin leder.

T-shirts Knivstaloppet

Alla deltagare fick var sin t-shirt.

Fritidschef Catrine Wermelin leder uppvärmningen.

Catrine in action.

Fredrik och Johanna - två tävlande

Fredrik och Johanna var två av de tävlande - Fredrik skulle springa 20 kilometer och Johanna 10 kilometer. "Det är kul med ett lopp här i Knivsta, det vill man ju inte missa", tyckte de både alsikeborna.

Glada arrangörer från kommunens kultur- och fritidskontor.

Målgång

Bullar och t-shirt vid målet.

I mål!

Prisutdelning!

Prisutdelning med kommunfullmäktiges ordförande Victor Krusell (KNU).

Lilla Knivstaloppet gick av stapeln söndag klockan 10.

Uppvärmning.

Sidan uppdaterades: 24 maj 2023