Avsändare logga

Knivsta kommun firade 20-årsjubiléet under Knivsta marknad!

Vilken lördag det blev när Knivsta kommun firade 20-årsjubiléet under Knivsta marknad 20 maj! Jubileumsloppet Knivstaloppet lockade sammanlagt drygt 200 löpare, många samlades för att se Kulturskolans elever framträda på utescenen och både stora och små hittade till kommunens marknadstält utanför CIK. Allra mest populärt var kanske att komma på ett namn till den nya bibliotekscykeln och att testa nycirkus, med lindans och jonglering. Läs mer om firandet här.

Knivstaloppet 2023!

Perfekt väder, taggade löpare och värdiga vinnare utmärkte jubileumsevenemanget Knivstaloppet 2023, som gick av stapeln klockan 11.00 på lördagen. Söndag 21 maj arrangerades Lilla Knivstaloppet för de yngsta.

Fullt program i kommunens marknadstält

I kommunens tält vid CIK kunde besökarna bland annat namnge bibliotekets nya lånecykel, vara med i fototävlingen Dela ditt Knivsta och mysa i sagohörnan. Flera verksamheter var också på plats för att träffa marknadsbesökarna.

Nycirkus med "prova på" att gå på lina

En favorit var hörnan där nycirkuslärarna Andrew och Sonia jonglerade och lät barnen testa lindans.

På utescenen

Vilken jubileumsunderhållning det bjöds på från utescenen! Uppvärmning inför Knivstaloppet, framträdande av Kulturskolans elever och jubileumstal av kommunstyrelsen ordförande Matilda Hübinette stod på programmet.

Lennart Runnding i jubileumsutställningen

Extra stolta var vi över att knivstaprofilen Lennart Runnding var på plats i jubileumsutställningen på CIK både lördag och söndag.

Våffelfest på Lyckträffen

Lyckträffen hade öppet hus med våfflor och kaffe, "hemma" i lokalerna på Sågverkstorget 10.