Du är på väg till kommunens karriärwebbplats Jobba i Knivsta.
Se vad vi erbjuder!

Du är på väg till vår näringslivswebbplats. Här hittar du allt om näringsliv i Knivsta – från etableringsmöjligheter till företagarnätverk.

Du är på väg till Knivsta.se - Knivsta kommuns webbplats


Kontakta oss via Kontaktcenter eller nyttja våra e-tjänster

Välkommen till Självservice!

Välj e-tjänster eller blanketter för att utföra ditt ärende till kommunen.
För de flesta ärenden får du ladda ned en blankett, fylla i och skicka in med vanlig post.
Vi erbjuder också e-tjänster, flera av dem inom områdena Förskola och skola respektive Bygga, bo och miljö.
Vår e-tjänsteportal fungerar i de flesta webbläsare, dock ej Internet Explorer.

Välkommen att lyssna på Knivsta.se

Sök på webbplatsen

Passbeskrivning

Här hittar du beskrivningar av alla våra pass.

Basträning:

Passar för nybörjare och seniorer. Vi tränar kondition, balas och stryka. Utan hopp.

Basstyrka:

Passar nybörjare och seniorer. Fokus på stora muskelgrupper och teknik.

HIIT:

Högintensiv intervallträning med blandad styrka och kondition.

Cirkelfys:

Stationsträning där du tränar styrka, kondition och rörlighet för hela kroppen.

Core:

I intervallform tränar vi mage och rygg.

Crawl:

Crawlpass i intervallform. Förkunskaper krävs.

Dancefusion:

Passet för dig som gillar dans i alla former. Vi erbjuder ett varierande danspass med träningsglädje och svettgaranti.

Funktionell cirkel:

Stationsträning där du tränar styrka, kondition och rörlighet för hela kroppen i funktionella övningar.

Gympasset:

Teknik, styrka och olika upplägg för dig som vill riva av ett gympass eller vill ha lite inspiration.

Löpning:

Teknik, styrka, puls på olika platser i Knivsta. Nivå: Nybörjare till elit.

Mamma, barn:

Styrka och kondition anpassat för nyblivna mammor, här är din bebis välkommen att följa med.

Mediyoga:

Reducerar stress och ger ny energi. Med andningstekniker, lugna rörelser och meditationer skapar du balans i hela kroppen.

Yogafusion:

Yoga träning anpassat efter dina förutsättningar och behov. Fokus på dynamisk rörlighet, styrka och synkroniserad andning.

Poweryoga:

Dynamiska övningar och positioner i ett flöde kompletterat med andningsövningar.

Yinyoga:

Återhämtande och terapeutisk yogastil med lätt, mjuk stretch, utförda i stillhet och medveten närvaro där vi kommer åt kroppens bindväv.

Rumpa:

I intervallform tränar vi sätesmuskulaturen med puls, styrka och kontakt.

Spin tabata:

Korta intervaller.

Spincykling:

Konditionsträning på stationära cyklar till medryckande musik. Med hjälp av vår Activioutrustning kan du träna pulsbaserat.

Spin intervall:

Fokus på intervaller i olika längd.

Spin bas:

Passar nybörjare och seniorer.

Spin/styrka:

Spin 45 minuter, avslutas med 30 minuter styrka.

Step Up:

Förkoreograferat glädjerikt konditionspass på step up bräda.

Step up basic/styrka:

Enklare stegkombinationer på step up bräda. Avslutas med styrka.

Styrka:

Ett muskelpass koreograferat till musik. Vi använder skivstänger och hantlar.

Zumba:

Ren rörelseglädje till latinska rytmer såsom salsa, cumbia och reggaeton.

Vattengympa:

Styrka, rörlighet- och konditionsträning i vatten. Skonsamt för dina leder.

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du skickar in dina synpunkter – du hjälper oss i vårt arbete med att utveckla webbplatsen.

Sidan uppdaterades: 21 januari 2020