Kontakta oss via Kontaktcenter eller nyttja våra e-tjänster

Simhall

Hälsohuset erbjuder dig en simhall med 25 meters bassäng. Där finns det plats för lek, simskola, motionssim och vattengympa. Du kan även boka simhallen för kalas.

Måndag till torsdag pågår simskola på kvällstid vilket påverkar utrymmet för allmänt bad under dessa dagar. För närmare information se schema för simhallen nedan.

Aktuellt i simhallen

Efter en rutinkontroll i Hälsohuset upptäcktes ett fuktintrång som skapat kondens i glaspartiet i simhallen.

Arbetet med att åtgärda kondensbildningen har satts igång och nu kommer simhallen att provtryckas för att identifiera eventuella otätheter. I samband med provtryckningen kommer hela anläggningen ses över och kontrolleras.

Verksamheten i Hälsohuset påverkas inte av arbetet och fuktbildningen bedöms heller inte vara hälsovådlig.

Informationen uppdateras när det står klart vilka åtgärder som kommer behöva vidtas och hur länge detta arbete kommer att pågå.

Motionssim

Vid speciella tider erbjuds motionssim då du kan simma i lugn och ro till avslappnande musik. Alla 6 banor är då reserverade för motionssim. Under övriga öppettider finns det alltid 1-2 banor reserverade för motionssim

Temperaturen

Temperaturen i bassängen ligger runt 28 grader. Djupet på den grunda delen mäter 83 cm och den djupaste delen mäter 163 cm.

I duschrummen har vi har två basturum på varje avdelning, en på 75 grader samt en på 90 grader. För tillfället är endast en bastu i vardera duschrum i drift.

Simmärken

Simmärken finns till försäljning och vill ert/era barn prova att ta ett simmärke kan badpersonalen hjälpa er.
På Svenska simförbundet kan du läsa mer om simkunnighet och om simmärken.

Kalas

Vill du boka kalas i simhallen går det bra på lördagar klockan 16.00-17.30.
Kostnad 1500 kr.
Gäller endast under höst, vinter och vårsäsong.

Prislista för simhallen

Du hittar prislistan för entré till simhallen nedan. Tittar du på prislistan i mobiltelefonen? Scrolla åt höger för att se hela listan.

Simhall

Årskort senior/ungdom/student

från 17 år

1400kr

Simhallen är anpassad för personer med funktionsnedsättning med räcken och lift.

Sidan uppdaterades: 24 januari 2024