Ladda ner Knivstas avfallsapp - få påminnelser i mobilen

Ladda ner Knivsta kommuns avfallsapp. Appen hjälper dig både med källsortering och påminnelser vid sophämtning.

Det här får du hjälp med i appen

Ladda ner Knivsta kommuns nya avfallsapp och få hjälp både med källsortering och påminnelser inför sophämtning.

I appen hittar du bland annat:

• Sorteringsguide A–Ö
  • Påminnelser för när du ska ställa ut dina sopkärl för tömning
  • Närmaste återvinningscentral och öppettider
  • Notiser om driftstörningar

Så här laddar du ner appen

• Sök efter "Knivsta kommuns avfallsapp" i Appstore eller Google play.
  • Första gången du installerar appen får du en guide hur appen fungerar och hur du navigerar.
  • Om du lägger in din adress kan du se nästa sophämtning. Obs! Under fliken inställningar måste du ställa in att du tillåter notiser för tömningsdag för att funktionen ska fungera.

Sök efter Knivsta kommuns avfallsapp i GooglePlay Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sök efter Knivsta kommuns avfallsapp i AppStore Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Tömningsdagar

I appen kan du få notiser för följande tjänster:

• Tömningar, du får en påminnelse dagen innan vi kommer och tömmer dina kärl. Gå in under rubriken Avfallsguide och Nästa tömningsdag och lägg till den adress du vill få notiser för.
  • Nyheter
  • Driftinformation

Hämtschema i pappersformat

För dig som inte har möjlighet att ladda ner vår app går det bra att beställa ett hämtschema i pappersformat från vårt kontaktcenter. Meddela oss vilken adress det gäller så skickar vi ett hämtschema.

Länk till Kontaktcenter Öppnas i nytt fönster.

Knivsta avfallsapp

Sidan uppdaterades: 2 januari 2024