Daglig verksamhet

Daglig verksamhet är en sysselsättning för dig som har en funktionsnedsättning och tillhör LSS målgrupp.

Hur går det till att få en plats på Daglig verksamhet?

• Du behöver ett beslut från biståndshandläggare i Knivsta kommun för att börja på Daglig verksamhet. Biståndshandläggaren utreder, bedömer och beslutar om olika stödinsatser.
  • Beslut fattas enligt LSS (lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade). Du tillhör LSS personkrets 1 (utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. eller personkrets 2 (förvärvad hjärnskada).

Kontakta Biståndsenheten

Telefontid: Vardagar, dagtid

Besöksadress: Knivsta kommunhus, Centralvägen 18, 741 75 Knivsta

Postadress: Biståndsenheten, Knivsta kommun, 741 75 Knivsta

Fax: 018-34 39 70

Läs mer om att överklaga ett beslut som gått dig emot

Vad kan du göra på daglig verksamhet i Knivsta?

På Daglig verksamhet kan du välja bland flera olika aktiviteter och arbetsuppgifter. Vi har grupper som arbetar i lokalen och grupper som utgår från vår lokal och tar sig till externa arbetsplatser.

Bra att veta

• Öppettider måndag-fredag klockan 08:00-16:00, utom tisdagar då vi har öppet klockan 08:00-14:00.
  • Du kan välja dina arbetstider efter dina behov när daglig verksamhet har öppet.
  • Du kan välja att ingå i en arbetsgrupp, men du kan även ha din sysselsättning i flera av arbetsgrupperna.
  • Du tar med dig en egen matlåda till lunch som går att värma på plats.
  • Under din sysselsättning är du försäkrad genom Knivsta kommun.
  • Du får en stimulansersättning på 15 kr i timmen.
  • Vi stänger för semester vecka 29 - 31.

Ängbygruppen

Här anpassar vi sysselsättningen helt efter ditt behov och dina förutsättningar.
Du arbetar enskilt och i grupp tillsammans med arbetshandledare.

Servicegruppen

Vi är aktiva ute i samhället och utför enkla servicearbeten inom vår kommun.

Krusenbergsgruppen

På Krusenbergs herrgård, som ligger strax utanför Knivsta, arbetar man tillsammans med gruppen och en arbetshandledare i en härlig utemiljö.

Noorgruppen

Här utför vi olika serviceuppdrag ute på Noors slott.

Extern praktikplats

Här är gör du praktik på en extern arbetsplats. Praktikuppgifterna har du format och anpassat tillsammans med en arbetshandledare.

Enhetschef Jörgen Jamting

E-post: jorgen.jamting@knivsta.se