Mötesplatser i Knivsta

I Knivsta finns mötesplatser för alla åldrar och behov. Nedan hittar du några av alla mötesplatser i Knivsta där du kan vara, verka och växa.

Från lekparker och grillplatser till simhall och Knivsta Centrum för idrott och kultur

På en offentlig mötesplats möts vi på lika villkor och alla har samma rätt till platsen. Vi lär av varandra, vi inspireras och förståelsen för varandras olikheter ökar. Klicka dig vidare nedan för att hitta till kommunens lekparker, öppna förskolor, bygdegårdar och Knivsta Centrum för idrott och kultur.

Vi hoppas att du hittar en mötesplats som passar dig!

Se mer av det som finns att göra i Knivsta kommun på knivsta.se/upplevknivsta Länk till annan webbplats.

Knivsta bibliotek

På biblioteket kan du låna böcker, ljudböcker, filmer, e-böcker, talböcker, tidskrifter och cd-skivor.

Knivsta Centrum för idrott och kultur

Knivsta Centrum för idrott och kultur - en kreativ och välkomnande mötesplats där du kan vara, verka och växa.

Lyckträffen

Lyckträffen riktar sig till alla daglediga över 18 år i Knivsta, oavsett ålder och intresse. Det här är en öppen samlingsplats för dig som söker social gemenskap.

Eda Lägergård

Eda lägergård vid Norrsjön ägs av kommunen, som arrenderar ut den till Eda lägergårdsförening. Föreningen ansvarar för drift, skötsel, underhåll och uthyrning.

Stegen

Stegen vänder sig till dig har psykisk ohälsa/psykisk funktionsnedsättning, är över 18 år och bor i Knivsta kommun.

Öppna förskolan Fröhuset

Välkommen till Fröhuset! Här kan du och ditt barn komma för att leka, lära, få stöd i föräldraskapet och lära känna andra familjer i området.

Särstabadet

Särstabadet ligger vid sjön Valloxen och är Knivstas centrala badplats. Här finns bryggor, lekplats, beachvolleybollbana och grillplats.

Bygdegårdar

I Knivsta kommun finns fem bygdegårdar. Här kan du läsa mera om deras verksamhet.

Hälsohuset Knivsta

På Hälsohuset finns simhall, sporthall, spegelsal, spinsal och gym.Här hittar du allt som behövs för att komma igång med din träning.

Lekparker

Det finns många allmänna lekparker som är öppna för alla barn. Här hittar du alla lekparker i kommunen. Välkommen!

Sidan uppdaterades: 26 januari 2024