Ishall

Ishallen ligger i Knivsta Centrum för idrott och kultur (CIK), på promenadavstånd från Knivsta tätort och tågstationen.

Hallen har sargmåtten 60 gånger 30 meter och är byggd enligt passivhustekniken, på betongpist. Det finns sex stycken omklädningsrum och en sittläktare med 300 platser.

Temperaturen vid läktaren ligger mellan 14 och 18 grader och temperaturen vid isen ligger mellan 4 och 8 grader.

Under allmänhetens åkning är alla som vill välkomna att testa skridskorna i ishallen!

• Allmänhetens åkning är kostnadsfri.
  • Hjälmkrav gäller för barn (upp till 18 år) de tider när det är åkning med klubba. Medtag egen utrustning.
  • Allmänhetens åkning sker utan klubba eller med klubba enligt schema nedan.
  • Tänk på att hålla avstånd och visa omtanke för varandra.
  • Tänk på att ordinarie tid för allmänhetens åkning utgår under lovveckor.

Tider för allmänhetens åkning

Tider för allmänhetens åkning hittar du här: https://centrumforidrottochkultur.knivsta.se/nyheter/allmanhetens-akning/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

För att få tillträde till omklädningsrummen hämtar du nyckeltagg i nyckelskåpet som finns i korridoren till omklädningsrummen. Kod till nyckelskåpet får du i din bokningsbekräftelse. Behöver du hjälp kan du kontakta vaktmästare på telefonnummer 018-34 76 00.

bokning@knivsta.se

• 7 stora mål
  • 6 små mål
  • 5 skridskostöd för nybörjare
  • Aluminiumsarg för avdelning av rink
  • 6 omklädningsrum
  • 2 domarrum
  • 1 vilorum
  • 1 sliprum
  • 2 tvättmaskiner
  • 1 torktumlare
  • 1 torkskåp
  • Matchklocka
  • Musikanläggning
  • Vid spolningar så är tiden för dessa 15 minuter. Spolschemat stäms av med de vaktmästare som jobbar.
  • Det är inte tillåtet med färg på isen.
  • Inga spelare, åkare eller ledare får befinna sig kvar på isen när träningstiden är slut (gäller ej de som flyttar målburarna vid spolning).
  • Inga spelare, åkare och ledare får sitta på sargen när ismaskinen är på isen.
  • Båsdörrarna skall vara stängda då isen spolas.
  • Inga spelare, åkare eller ledare får befinna sig på isen innan maskinporten är stängd.
  • Det är viktigt att du tar det omklädningsrum som du tilldelats.
  • Efter träning skall omklädningsrummet grovstädas av respektive lag som använt det.
  • Tilldelat omklädningsrum är tillgängligt 60 minuter före isträning och 30 minuter efter träning.
  • Lagledare är ansvarig för att gästande lag och domare informeras om vad som gäller med omklädningsrummet.
  • Om du skall spela match på träningstid måste detta bokas, annars får du bara ett omklädningsrum.
  • Avboka tider som du inte nyttjar.
  • Det är inte tillåtet med puck- och bollspel inomhus.
  • Du som står ansvarig ska känna till högsta tillåtna antalet personer i lokalen samt nödutgångar och hålla dessa fria. Max antal är 300 personer på läktaren samt 100 personer på isen.
  • Du som står som ansvarig ansvarar för att i händelse av brandlarm utrymma lokalen via närmaste utväg. När ni har utrymt lokalen ska du söka upp räddningstjänsten för att lämna rapport vid återsamlingsplatsen som är utmarkerad vid bilparkeringen på vänster sida om huvudentrén.

Parkvägen 31 A i Knivsta.

Kontakta bokningen

Har du frågor eller behöver hjälp med e-tjänsten är du varmt välkommen att kontakta bokningsenheten. Ring 018-34 76 44 eller maila till: bokning@knivsta.se

Har du frågor till vaktmästare är du välkommen att ringa 018-34 76 00.

Sidan uppdaterades: 5 oktober 2023