01 februari 2023 kl 14:57

Uppleva och göra

Uppdatering 15 april 2024: Projektet Familjekompis är nu avslutat.

Familjer som vill träffa andra familjer – bli Familjekompis!

Nu startar kommunen tillsammans med studieförbundet Bilda upp projektet Familjekompis. Familjekompis vill skapa förutsättningar för nya svenska familjer och etablerade svenska familjer att lära känna varandra.

Mötet mellan familjer sker på ett enkelt sätt som passar dem och är på lika villkor. Kommunen och studieförbundet Bilda vill på detta sätt bidra till meningsfulla relationer och ökad förståelse mellan människor.

Målsättningen är att alla ska kunna vara med. Det kräver inga förkunskaper – du behöver bara vara öppen för att lära känna en ny familj. Alla typer av familjekonstellationer är välkomna att anmäla sig.

När du anmäler din familj till Familjekompis kommer ni att paras ihop med en annan familj. Ni blir sedan inbjudna till en första gemensam träff på lika villkor. När det första mötet är avklarat bestämmer ni själva hur ni vill utforma era träffar.

Vill du delta med din familj, eller vet du någon i kommunen som skulle kunna vara intresserad? Läs mer och anmäl din familj på studieförbundet Bildas webbplats.

Till Familjekompis på Bildas webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Har du frågor är du välkommen att kontakta kommunens projektledare Emma Löfström på mejl: emma.lofstrom@knivsta.se

Sidan uppdaterades: 15 april 2024